toelichting... Sogoma!

Na weer een weekje Koutienso genoten we van een fijn weekend in Segou. In fijn gezelschap en daarbovenop nog een concertje van Adama Yaloumba.

Ons belangrijkste project met Sogoma betreft de opleiding van Marcel Yadyango. Hij is nu afgestudeerd als arts en is in Cotonou (Benin) begonnen aan zijn specialisatie als gynaecoloog. Marcel is een moedige kerel wiens deskundigheid hier in Mali (waar nog steeds zo "n 80 % van de vrouwen besneden zijn) zeker zal kunnen aangewend worden. Hij deed al een eerste stage op neonatologie en we houden regelmatig contact.

Daarnaast steunen we een aantal alleenstaande HIV positieve vrouwen. We ondersteunen ze zodat ze hun kinderen toch kunnen laten schoollopen. En verder lopen er een paar microkrediet en aan zeer arme families om met wat kippen- schapen- en groenten teelt wat verder te geraken.

Volgende week hopen we een steentje te kunnen bijdragen met wat logistieke steun bij renovatiewerkzaamheden bij zr. Suzy, gaan we op bezoek in Kimparana en nadien wordt het tijd om ons met 'den beer' te gaan bezighouden in Bamako.

Voila, geniet ginder nog van de winter en voor de mensen die dit jaar nog gauw een fiscaal attest willen regelen via een gift, hierbij nog eens de gegevens: BE 48 5230 8027 2427 met mededeling: Gift LZG: Sogoma!

Vrede

PS: Freddy, lukt het wat om je opnieuw in te passen daar? Al pickles gegeten?

Freddy

Hier was het vanmorgen -5° dus +/- 40° verschil een warme trui is aanbevolen.
Gisteren kotelet met friet en pickles saus.
Doe wat het beste is met den beer en geniet nog maar een 12 tal dagen van de warme temperaturen.
Groeten aan alle kennissen in Mali.