Atlas - Sahara

Onze tocht door de Atlas werd een onvergetelijk avontuur. We hebben cols overwonnen met de Bromptons, hebben bij Berbers thuis gelogeerd (omar en Amina) zie foto en hadden panne met den beer* (onze auto). En dat alles in een fantastisch decor tussen lieve mensen.

Nu zitten we in Sidi Ifni, in het zuiden van Maroc. Onze was hangt te drogen, rustdag vandaag. Morgenochtend vroeg reizen we verder. Via Layoune in de Sahara naar Dakhla en dan naar Mauretanie. We gaan onze tijd nemen en zo veel mogelijk genieten van de dingen, plaatsen en mensen die we op ons pad kruisen. We denken volgende dinsdag of woensdag in Nouakchott te zijn (inch Allah).

Vrede, Gi en Freddy

*de panne: den beer kon er niks aan doen, tank zo goed als leeg gereden en dan per stom ongeluk diesel getankt ipv benzine. Stil gevallen in Amezmiz, vlak voor de plaatselijke garage. De meccano heeft de tank leeggemaakt, filters gekuist en na een uur of 4 konden we weer verder. Kostprijs : 200 Dirham, zo een goeie 20 euro. Choukran.

Tot volgende week

Lieve en Chris

Hujambo, wat wij hier al leerden in Oost Afrika: "polé polé " (langzaam aan, not so hurry) en "hakuna matata" (pluk de dag), en mensen "karibu" (welkom) heten, en gemeend "asanta" (dank je) zeggen.
Oost en West zal elkaar wellicht niet lijfelijk tegenkomen, maar onze geesten zijn samen.