Terreur en banditisme?

Mali lijdt onder de beeldvorming van de Europese landen... Buitenlandse zaken raadt af om naar Mali te reizen...

Toerisme is hier in mekaar gestuikt, de mensen smeken om bij ons asjeblieft 'een goed woordje' te doen voor Mali. Hierbij dus.

Voor al diegenen die dachten te komen en niet meer zouden 'durven': In de zomer zijn er 90 mensen vermoord in Oslo (was superveilig voor buitenlandse zaken), 5 jongeren zijn gestorven op Pukkelpop. Afgelopen weekend nog werden 2 tienermeisjes dood van hun brommer gereden door een vluchter... . Van waar komt toch 'onze' onrealistische drang naar absolute veiligheid en zekerheid? En onze illusie dat die zou bestaan? (Trouwens, het lange leven is enkel geschonken aan de sponzen, en ook zij moeten vroeg of laat kapot - dixit D. Verhulst)

Het festival du Desert gaat DOOR in Timbouktou. ATT (president) heeft gisteren laten weten dat de stad nooit zo veilig is geweest en dat we niet zullen zwichten voor terreur en bandieten. Wijs gesproken ATT!!!

Soit, intussen zitten we in Bamako. Morgen reizen we af naar de brousse. Koutienso here we come. Drie vierde van onze bagage zit nog ergens tussen Lissabon en ?... Hopelijk kunnen we die snel recupereren... Gisteren wat ondergoed en een t shirt gekocht....

Tot de volgende, Kanbé

Oumar Coulibally, Hélène Touré

Patricia Fripon

Goed gesproken Gi, de president van Mali is trouwens in Europa op 't moment; in Nederland.
En we moeten nù leven want er is misschien geen later.
Groetjes daar en geniet van elk moment. Pat

Laura

Wat een ramp voor Mali. Een paar mannen ontvoeren een paar mensen en niemand wil er meer heen als toerist. Inderdaad zijn andere landen ook niet alyijd zo veilig! Mali wil de toeristen zo graag en heeft ze zo hard nodig. Een prachtig land met aardige mensen. Bezoek het en kijk (zoals je altijd en overal moet doen) goed uit!