Mokhtar Diallo (Freddy) & Oumar Coulibaly (ik)

In Mali is er veel om de namen te doen. Elke naam heeft zijn betekenis en verwijst naar de afkomst van zijn eigenaar. Na een tijdje, als je zo wat ingeburgerd bent krijg je een Malinese naam toebedeeld. Freddy is nu een DIALLO (een Peul), ikzelf een COULIBALY (Bambara).

We hebben afscheid genomen van onze vrienden in Koutienso. Uiteindelijk hebben we zowel de familie Traore als de familie Dao (zie foto bij de ondertekening door familiehoofd Tiékoro) een mikrokrediet kunnen aanbieden. De Traores kopen er 4 koeien en een aantal schapen mee. De familie Dao gaat er een omheining mee financieren rondom hun groententuin (nu wordt alles opgegeten en vertrappeld door dieren) en kippen kweken. Als alles goed gaat betalen ze volgend jaar een eerste schijfje terug.

Intussen zijn we aan de laatste etappe van de reis begonnen. We zijn vanmorgen aangekomen in Ségou en maandag begint hier het 'Festival sur le Niger'. Zes dagen lang dans, muziek en animatie op zijn Afrikaans. Dat wordt wat!...

Gelukkig zijn we uitgerust na een weekje zalig kamperen. Terya Bugu (dorp van de vrienschap) is een paradijselijk oord aan de oevers van de Bani. Exotische vogels, reptielen (slangen, hagedissen, varanen, schildpadden, krokodillen ...), bananenbomen, papayas, kokos, ...

En er is ook slecht nieuws uit Mali. Zowel de Franse als de Belgische en de Duitse regering roepen hun burgers op om NIET naar Mali te komen (zie website Buitenlandse zaken). Algerije, Niger, Mauretanië en Mali zouden niet langer veilig zijn vanwege het risico op terreur. Voor Mali betekent dit , na een vreselijk regenseizoen, opnieuw een ramp. De (bange) toeristen blijven weg en de mensen die op het hoogseizoen hadden gehoopt om iets te verdienen zien zich met talrijke annulaties geconfronteerd. Vooral de Fransen schijten blijkbaar in hun broek (excusé le mot). Wij kunnen alleen maar uitdrukkelijk zeggen dat we ons op GEEN ENKEL moment onveilig hebben gevoeld (ik trouwens zelfs niet in Mauretanië).

Ik ben er zeker van dat je op de Brusselse ring meer risico loopt dan hier in Mali en het wordt de hoogste tijd dat het accent van de terreurbestrijding verschoven wordt naar ARMOEDEBESTRIJDING. Lijkt me veel efficiënter.

Bon, ik ben nu meer dan drie maand onderweg, het lijken slechts drie weken... Tot binnenkort.

colette

salam coulibaly...sexy naam
hahaha enfin "une fois" revanche au peuple francais, ils chient dans leur froc, rien avoir avec le petit belge courageux,
ben zo weinig op de hoogte van de afrikaanse politiek, behalve de terreur, dictatuur en armoede via nieuwsberichten, heb wel al over de gewelddadige drugtraffic gelezen in mali,
zelf heb ik enkel congoleese vrienden, en een knappe rasta, half afrikaans half indisch,
het schijnt dat nederland de nieuwe afrikaanse drug khat zal invoeren
dat festival ziet er super uit, c'est du couleur café haute game, zal zalig zijn met de belgium gang
ooo ja coulibaly als je tijd hebt kan je eens op de blog van nina gaan, ninajack-art.blogspot.com, als je ooit afrika-tatootje wil,
bizou de bruxelles, pas loin du killing-ring

Elien

Hey! Geniet nog van je laatste dagen en van het festival!

Awa Diallo

diallo en coulibaly

hallo
niet te luid jullie naam roepen of de voetbal makelaars staan in rijen aan te schuiven.
Veel muzikaal genot in Niger. en tot binnenkort hier in belgie, nog altijd zonder regering. maar die dus wel nog lopende zaken afhandelt blijkbaar maar opnieuw met een verkeerd resultaat volgens je verslag

gertvangelder@gmail.com

In AA Gent loopt er ook een Coulibaly rond. Zijn jullie dan vanaf nu familie?

Vandaag gok ik op Niels Albert. 5 euro!

We missen je.

pipo

Hi Coulibaly,
Hierbij het nieuwste reisadvies voor Belgie;
* het smoggalarm is sinds vanmorgen opgeheven
* de putten in het wegdek zijn hier en daar gedicht
* er is nog steeds geen regering
* deze kan dan ook niet vallen.
* voorzichtigheid is nog steeds geboden voor kinderen in de omgeving van kerken en kloosters.
* tegen het einde van deze week zal de temperatuur de tien graden overschrijden.
* de treinen rijden nog steeds met stipt tien minuten vertraging.
* het risico voor persoonlijke aanslagen op de brusselse ring blijft van kracht.

Welcome back Gi !!!!

Kaat

Hoi Balyke,
met plezier verslagen gelezen .... mmm top.
tot binnekeut op tander medium
Kuss