WOW...

...betekent JA in Wolof. WOW wadde dus...

Ik heb de freddy gevonden toen hij overmand werd door tientallen senegalezen die hem absoluut wilden vooruithelpen (tegen betaling). Effe kultuurshock maar 't komt in orde denk ik. Nog even wennen aan de gedachte dat je hier niet veel (niks) kan plannen omdat alles toch altijd anders loopt dan verwacht.

Dus vandaag terug naar de douanepost om de auto op te pikken. Onderhandelen, marchanderen, kopen en verkopen... En uiteindelijk... terug met de auto op stap. Alles zat er nog in. PC's incluis. De douanier met eindverantwoordelijkheid (zo corrupt als de pest) wou absoluut zo'n laptop hebben. We hebben dan wat verder dan de douanepost afgesproken... Gelukkig kon ik hem verkopen ipv weg te geven. Op die manier toch wat van de 100 euro smeergeld gerecupereerd die ik betaalde. Verplichte autoverzekering gekregen ook in ruil voor een gsm (ook geldig in Mali naar 't schijnt).

Enfin, om kort te gaan. We zijn op weg naar Mali. En we zitten nu op een fijne plek aan de Senagal (de stroom). Effe recup en morgen weer de baan op.

aan Colette: we worden idd door talrijke minaretten gewekt.Soms zingen ze aanvaardbaar mooi (what's in a name om 5u 's morgens?), soms roepen ze.

Dag lievekes, tot rap

Guido Cooman

Kan je veel groetjes overmaken aan Freddy? Zit hij in topvorm? Wenst hem alvast een boeiende reis toe!!
Geniet er maar van en veel amusement toegewenst vanuit het verre West-Vlaanderen.

siska

Allee, Freddy, ik hoop dat je al een beetje bekomen bent van je cultuurschok en geniet er nu maar van he! Trek vele foto's enne... relax!!! En Gi, ik hoop dat hij niet te veel op je zenuwen zal werken in die auto.

colette

maar neen gi ze roepen *get upa* weet je wel, james brown vanuit heaven
je hebt waarschijnlijk betaald omdat er niks uit je auto verdwenen is, t,wordt tijd dat jullie op bestemming aankomen voor er niks meer overschiet
ocharme, voor freddy was het al meteen *freddy-nightmare*
dirty money, hier draait ook alles om geld, god en geld, overdreven grote praalwoningen in sicilliaans marmer, zwembaden waar niemand in gaat en zeker de oma niet, dat kan hier niet, luxueuse prayrooms om effen te bidden en de bible study te doen , maar de meiden die hun botten afdraaien wonen in de garage, sorry gi moest het effen kwijt, schijnheiligen noem ik ze
bon de vraag voor jou is, geldt de verzekering of wordt een nieuwe omkoop
en ......al wat biertjes gevonden

colette

ja steek je plannen maar in je rugzak, en haal de
plantrekker boven, daar ben je alvast goed in hoor, ik zou zeggen *wow* gi

marie-christine

Hallo,ben je er veilig geraakt in de brousse?Geniet ervan want het is waarschijnlijk iets dat ge nooit meer zal meemaken.Hier heel vuil weer,regen,sneeuw en vriesweer.Groetjes p en mc

roland

Freddy geniet er van , hopelijk heel wat avonturen en neem vooral Christophe indachtig veel goede foto´s. Zo kunnen we hier in het ondergesneeuwde en koude W.VL. meegenieten. Groetjes.

rik

Hoi Freddy zo te zien ben je er veilig geraakt en op je eerste fotoshoot al direkt in gezelschap van een plaatselijke schone, alé geniet er maar van en laat ons op tijd iets weten é de groeten aan de Gi.
Rik.