Laayoune is rustig?

Intussen in Laayoune aangekomen, overnacht in een prachtig campingske aan een oase. En dan te bedenken dat jullie in de sneeuw zitten :-(

Het opgelaaide geweld hier in de stad, een paar weken geleden, heeft zijn sporen nagelaten. De stad is nu rustig maar is letterlijk belegerd. Wegblokkades, zeer laag overvliegende gevechtsvliegtuigen, politiecontroles en hier en daar uitgebrande autowrakken. Vreemd sfeerke.

Maar bon, ik voel me veilig genoeg met al die ordediensten om me heen.

Het avontuur is nu echt goed begonnen. Ik heb intussen al eens geblokkerd gezeten wegens een overstroming (nabij Guelmim). Ben te gast geweest op een feest voor iemend die terugkwam van de Hadj in Mekka (melk gedronken, dadels gegeten en dromedarisvlees) en kreeg al talrijke tips om veilig de grens met Mauretanië door te komen (je moet 3 kg groene thee afgeven - die je hier kan kopen / de douaniers eisen kruidnagel - je kan die hier kopen...). Veel mensen proberen hun voordeel te doen met de reputatie van Mauretanië. Als ik zeg ' j'ai beaucoup de confiance dans les autorités et l'administration Mauretanienne' bekijken ze me alsof ik van een ander planeet kom :-).

Soit, ik ben hier nog altijd graag eht wordt nu snel steeds warmer en zaterdag denk ik de grens over te gaan.

Dikke boussa allemaal, tot? De internetverbindingen worden schaarser...

Reacties

Reacties

Luc

Wishing you lots of GOOD experiences and adventures,
keep your nose clean (all the rest also).
And most important, do not eat da ... ...

colette

hahaha, intussen zit ik al onder de evenaar in de 32 graden zone en plak letterlijk met mijn .... aan de stoel
ben net even op de map gaan zien waar laayoune zich bevindt
dit doet toch iets om de sporen van nuttloos geweld te zien en te voelen,
als je me nou, groene thee en kruidnagel corruptie, kon dit maar hier,
ik ben al blij dat ik met mijn chocola, geitenkaas en ham door de douane geraakt ben, had 15 kilo eten bij
allee gi goeie grensovergang, want dit zijn soms de meest vervelende momenten, ils font de leur VIP,
verry irritant person
cium uit jakarta, lippo karawaci, tangaran

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!