Marrakech...Mmmmmm

Intussen al een beetje Marrokaan. Al een paar wonderlijke mensen tegen gekomen. Vandaag nog een 62 jarige vrouw uit Waterloo die in haar eentje naar Dakar is gereden met haar kleine Renaultcamionnetje. Niks geen problemen zegt ze. Enkel veel geduld hebben met politie en douane heb je nodig. En ze kreeg overal te horen dat het niet hoort als vrouw alleen te reizen. ''Ca ne se fait pas. Ik heb zelfs haar overschot Ouguyas gekregen (Mauretaanse munt).

Marrakech is een fantastische stad. Bruist, leeft, altijd wat te beleven. Je weet soms echt niet waar eerst te kijken. De stad brengt zich in gereedheid voor de EID van as woensdag (schapenfeest). Overal worden (nu nog levende)schapen verhandeld, vervoerd, op brommers, autos, fietsen en zelfs op de bus.

Verder ook kennis gemaakt met Dr. Abou Ankira, chirurgien dentiste. Ik raakte een vulling kwijt uit een kies en er brak een stukje tand af. Met zwart Afrika in het vooruitzicht dacht ik dat het beter zou zijn om in Marrakech te gaan. Ook al vrij bijzonder. Maar het leek allemaal wel steriel en in orde. Ze heeft me in elk geval goed geholpen.Beetje uitgeboord, nieuwe vulling, gepolijst... kostprijs 200 dirham (net geen 20euro). Ze vertelde me dat de tand eigenlijk een kroon nodig heeft .' In België kost die je zeker 800 euro' zegt ze,' maar ik doe het voor 200. Met het geld dat je bespaart takteer je jezelf op een weekske Marrakech..'. Ik heb haar beloofd erover na te zullen denken na deze reis :-)

Maandag krijg ik bezoek. Collega James en ikzelf trekken dan naar de Hoge Atlas voor een voettocht van een dagske of 5, 6.

Lébes begèr, boussa xx

Reacties

Reacties

Lin

in 't vervolg gaat ge maar naar Tsjèkero voor uw tanden, se ! die kan da evengoe ! even steriel ? valt over te discuteren ! kussen

pepe

anders, een beetje geduld, bij terugkomst los ik het wel op met plus minus steriel gereedschap :-) tot dan !

colette

je verdient nu al een kroon op je hoofd, zou je trouwens goed staan
vrijdag een soulmate opgepikt in zaventem, net terug uit marrakech met aangekomen buikje en heupkussentjes, heb ik direct gevoeld bij het verwelkomen
ben momenteel reis aan het reserveren, brussel-jakarta-delhi-brussel, ben er nog niet uit
bon je ligt zeker al te dromen van je voettochtje, zal wel niks gemeen hebben met hoeilaart brussel 1988
namaste boussa enjoy the atlas-trip

pipo

Helaba Gistafa,
Ik ben je vorige week even voorbijgestoken naar La Palma om daar enkele vulkaantjes te gaan beklimmen, maar intussen al terug thuis.
Ja ja , er zijn nog mensen die werken....
Ben benieuwd naar jullie Atlas en andere ezel avonturen.
By the way in Ourzazate kan je een voorrraad alco inslaan , of ben je al helemaal bekeerd?
Salu

Hey Gi,

Eénmaal nagedacht over die tanden van jou, geef seintje hé... Ga met je mee dan !! :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!