La France

Ik weet het, als je via Marokko, de Sahara en Mauretanië naar Senegal en Mali wil rijden betekent een passage in Frankrijk niet veel bijzonders. Et pourtant... wegens les MANIFS RETRAITE en de daarbijhorende stakingen had ik mijn metalen Jerrycan (bestemd voor de Westelijke Sahara etc...) voor alle veiligheid maar gevuld. En gebruikt! Er stonden immers nogal wat pompen droog in de Auvergne en de Cantal.

Mij hoor je niet klagen. Alle symphatie en begrip voor de actievoerders. Waar blijven de Hollanders trouwens? Daar neemt de nieuwe rechtse regering ook draconische maatregelen... Snoeien in cultuur bvb (staat ons ook te wachten met de NVA id regering. Read my lips!). Maar terwijl Frankrijk de straat op gaat lijkt alles daar rustig te blijven? Voorlopig? Hopelijk.

Grappige anecdote over vandaag: wegcontrole door de politie in Maurillac (département du Cantal). Nazicht van de papieren en sporadisch alcoholcontrole. 'vous avez celle nationalité monsieur? - Belge - Vous y habitez monsieur? - Oui - Ou allez vous monsieur? - Bamako, au Mali - Ah...? Et ca passe par le Cantal? - Oui monsieur - . Prompt kreeg ik een blaaszakje aangeboden. De man ging ervan uit dat ik met zijn voeten speelde. Resutaat negatief, dus positief, qoui?

Soit. De eerste duizend kilometer zitten erop. 6250 to go. Morgen rij ik Spanje binnen.

Reacties

Reacties

Lin

driewerf hoera voor het eerste avontuur !

Rit Ornelis

Hey Gi, ik hoorde van je plannen, en wil je een héééééél goeie reis wensen!
liefs

Freddy

durfde er mijn geld opzetten dat je de jerrycan nodig zou hebben.
Zo eerste verhaal is er nu zullen er spoedig nog vele volgen, tot zo en vooral geniet!!

Nancy

Djambo bueno Gi,
Net als velen je vrienden kijk ik vol spanning uit naar je "anecdotes" waarvan we er al één mochten ontvangen. Tja er staat je precies nog t'één en t'ander te wachten op die nog "6250 to go".
Ik wens je een prettige, leuke, (in-/ont-)spannende, deugdoende, enz enz....vakantie en het allerbeste toe voor deze "spectaculaire" Afrikareis,
haal je hartje maar op en geniet ervan,
ik weet wel dat je er goed op voorbereid bent
maar wou je toch ook nog effe meegeven om voorzichting te zijn.
Vele groetjes,

Nancy

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!