Sogoma!

Het is weer even geleden, in de brousse hebben we immers geen internet.

Vanavond vertrekt Freddy. Naar huis, naar het koude België... Het zal wel weer aanpassen aanpassen worden. Kom veilig thuis maat! Marina en ik rijden morgen terug naar Koutienso.

De oogst is voor de meesten redelijk goed geweest. De nood en de armoede blijft groot maar er zal tenminste geen hongersnood zijn. Twee van onze microkredieten werden correct terugbetaald. Dat bedrag kunnen we aanwenden voor een nieuwe aanvraag.

Het huis voor vrouwen met hiv is volledig bewoond en dat is een goeie zaak, ze kunnen er samen met hun kinderen, letterlijk, bijkomen.

Koutienso zit in een pilootproject voor onderwijs. Er wordt in de regio een nieuw onderwijssysteem uitgeprobeerd dat pedagogisch meer verantwoord zou moeten zijn. Ook de kinderrechten krijgen, eindelijk, een plaats in het systeem. De leerkrachten zijn voorlopig enthousiast, hoewel het een hele aanpassing zal worden.

Soit, er is hier nog veel nood en nog veel werk. En we hebben met ons 3 een feitelijke vereniging opgericht , SOGOMA, zodat de mensen die ons willen steunen er een fiscaal attest voor krijgen.

IBAN: BE 48 5230 8027 2427 - mededeling: gift LZG: Sogoma!

We zullen elke gift persoonlijk aanwenden en verantwoorden. Laat u gaan! :-)

Vrede, tot volgende week

samoy-vandenberghe johan en monique

We willen graag jullie fantastische werk steunen.
Goed thuis Freddy en voor Guy en Marina nog een interessante ,maar veilige en succesvolle tijd in alles wat jullie organiseren.