Intussen...

... Is het verblijf in Ivoorkust van korte duur geweest. We mochten het land niet in. Hoewel we vooraf gebeld hadden en er ons werd gezegd dat we aan de grens een visum konden kopen, en wel voor 35000cfa bleek dat bij aankomst niet meer van toepassing. Recent werd het 'biometrisch' visum ingevoerd. Enkel te verkrijgen in ambassade. We konden dus ofwel naar die in Bamako, ofwel naar die in ouaga (Burkina Faso). Ouaga bleek snel uitgesloten, daar was immers een (terechte) volksopstand aan de gang waarbij de president moest vluchten. En BKO ging ons zo'n ommetje van een goeie 1000 km kosten (heen en terug). We besloten dus om onze reis in Mali verder uit te stippelen.

Aanvankelijk waren we wat teleurgesteld maar daar konden we ons snel overzetten. Maar nu worden we hier in Mali met een aantal ebolagevallen geconfronteerd. Op zich niks om paniekerig over te doen maar men spreekt over 'grenzen sluiten'. En dan zitten we natuurlijk met een serieus probleem. Om maar niet te spreken over het probleem op zich, voor de mensen hier... Je mag er niet aan denken dat het virus (la microbe - zeggen hier velen) zich echt nestelt in een stad als Bamako...

We hebben er even over gedacht om hals over kop het land te verlaten via Mauretania. Maar we zijn nu van plan om een weekje te gaan kamperen in de buurt van Segou en rustig af te wachten en de zaak te bekijken. Hopelijk kunnen we de 25e nog steeds Marina oppikken zoals gepland, en dan zien we wel verder.

Zolang er internet is houden we jullie op de hoogte.

Vrede,

Freddy Degryse en Gi Leoni

Herwig

Internet. Natuurlijk wel. Ebola is toch geen computervirus!

Johan en Monique

Wees toch maar heel voorzichtig, niet paniekerig maar attent!
Jullie doen het wel fantastisch...we volgen jullie zeer geïnteresseerd!
Hopelijk kunnen we jullie achteraf eens ontmoeten om alle boeiende verhalen te vernemen.Groetjes.

siska

Wees inderdaad maar voorzichtig dat we jullie nog gezond en wel terugzien! Ik hoop dat de rest van jullie verblijf toch nog enigszins positief uitdraait.