Intussen....

... Is Samba geopereerd. Operatie is goed verlopen. Nu hopen dat er zich geen infecties voordoen. De druk op de hersenen is al verminderd en de omvang van zijn hoofd al met 1,8 cm.

... Zijn Linda en Marc weer naar Mechelen. Een filmpje gemaakt over het levensnoodzakelijke, schaarse, water (om het thuisfront te sensibiliseren) en eentje over de werking van het gezondheidscentrum in Koutienso.

... Is Freddy aangekomen. Vandaag brengen we samen in Segou door. Morgen weer e brousse in.

... Begint de omvang van de te verwachten hongersnood steeds duidelijker te worden. De voorraden slinken snel in de dorpjes, de prijzen blijven dus stijgen.

...Lijkt de angstpsychose van de toubabous (blanken) precies wat af te nemen. Je ziet weer wat blanken opduiken in de steden en je merkt minder gewapende veiligheidsdiensten in het straatbeeld.

...Wensen we alle familieleden, vrienden en collega's een geweldig jaar toe.

Kanbé

Eva Vinck

Ook aan jullie een fijn jaar toegewenst. Blij hier dan toch een spoor te vinden met nieuws. Ik vroeg me net af hoe jullie het stelden. En nu op zoek naar oudere verslagen. Liefs en stel het goed, Eva

pipo & orpha

Ook van onzen tweege aan jullie tweege een fijn en gezond jaar toegewenst vol avontuurlijke reizen en ontmoetingen.

ps; hier water te veel....

greets p & o

Walter

Hoi beste Gi, Marina en Freddy, Suzy, Eva en al de anderen

blijkbaar is de Freddy goed aangekomen. Ik hoop van harte dat jullie tijdens het korte verblijf een en ander kunnen regelen en verbeteren. Schieten de werken wat op ? Ik kijk uit naar de foto's en de verhalen.
Voor al de klagers. De meesten beseffen zelf nog niet eens op welk ontzettend stinkend rijk en verwend stukje wereld we hier rondlopen.

Groetjes

Walter

herman geys

beste toubabous, hopelijk verloopt het malinese nieuwjaar goed voor jullie, én voor samba.

in dec. heb ik in brussel een malinees ontmoet via vrienden. die zou nu terug in mali zitten. zijn email is diabate_soudou81@hotmail.com 't is maar een weetje.
verder veel liefs

Rudi Louchaert

hey, aan allen.
allemaal een gelukkig nieuwjaar.
Freddy ik heb Scrappy Tapes gehoord zaterdag laatst op Radio 1 , je zoon doet het muzikaal wel goed he
Tamusement ginder in mali

Nancy

Hoi, hoi,
met een beetje vertraging..., de beste wensen voor t nieuwe jaar voor jullie allen daar, hoedje af voor wat jullie presteren.
Alvast ook verjaardagswensen voor iemand onder jullie (de jarige zal t wel weten), ipipip HOERA!!!!
Doe da verder goe en hou jullie goe! Groetjes.

Lotje

Gipi, een heel gelukkige verjaardag!
Doe dat daar nog goed samen!

Dikke zoen

carine

Dag Marina en Gi.
Met enig 'ongeloof' volg ik jullie berichten. Fijn te horen dat jullie het goed stellen, en ondanks alle problemen toch heel erg graag in Mali zijn. Jullie werk is hartverwarmend! Hou het 'veilig' en gezond'!
tot binnenkort terug op het achg..
lieve groet,
Carine vdb

Frank Buntinx

Als ik dat zo lees, is het geen mooi verhaal. Het lijkt sinds vorige keer allemaal alleen maar moeilijker geworden te zijn. Ondertussen horen wij hier berichten overgevechten in Noord Mali. Ik hoop dat dat niet tot bij jullie doordringt.
Voor U lijkt het verblijf stilaan naar zijn eind te gaan. Ik weet niet goed hoe ge U daarbij voelt. Ik vermoed wat ambivalent: twee maanden is toch een hele tijd. Hier zijn wij daar alleszins absoluut niet ambivalent over: het wordt hoog tijd! De mensen doen ongelooflijk hun best om uw afwezigheid op te vangen en toch loopt er met de dag meer fout. Ik vrees dat ge nu eenmaal onmisbaar zijt.
Gisteren is op de nieuwjaarsreceptie de nieuwe website voorgesteld. Het ziet er allemaal heel anders uit en ik denk dat het goed is. Daarbij is uw naam ook weer een paar keer gevallen: 'Marina was de eerste die met haar deel klaar was' ... Er staat overigens een hele pagina 'Marina in Mali' op de website. Over een paar dagen zou hij helemaal life zijn.
Tot binnnenkort,

Frank.

Bert Aertgeerts

Marina en Gi,

we zullen allemaal blij zijn dat jullie terug zijn, maar het gevoel is inderdaad zeer ambivalent. Misschien moeten we vanuit ons centrum ook eens kijken hoe we dit samen met jullie verder kunnen ondersteunen?

Behouden terugkomst,

Bert