Mechelen - Bamako is nu een feit!!

We zijn in Bamako aangekomen. Voor mij na 8995km, voor Freddy iets minder maar het meest intensieve deel was hij erbij...

Zoals gezegd kreeg ik geen toelating om Senegal binnen te rijden. Uiteindelijk kregen (kochten) we een 'passe-avant' en hadden we 48u de tijd om door het land naar Mali te rijden, en wel langs de route die ons door de douaniers voorgeschreven werd. Langs de Senegal. 650 km in 48u lijkt goed te doen maar... de baan was ronduit verschrikkelijk. Putten van soms een meter diep, moeilijk te ontwijken. Veel met twee wielen op de piste en twee wielen op de goudron gereden. En na 46u en 15 min aan de grens gekomen... Net op tijd dus. Nog een keer gestopt geweestbij een politiecontrole. De officier in kwestie wist me te vertellen dat ik niet in orde was met 'la loi sur l'amménagement des bagages'. We vervoerden immers bagage op plaatsen die voor passagiers bestemd waren... Yeah right.... Enfin geen boete gekregen omdat we 'sympa' waren. Maar we hebben het nu wel gehad met de Senegalese overheidsdiensten.

Mali dan. Oef. 3 nachten in Kayes verbleven op een zeeeer fijn campementje en sinds gisteren in Bamako. Het wordt steeds warmer. Ook in ons hartje. Vandaag de visa verlengd. Morgen nog wat formaliteiten en wat rust. En een waske. En tegen 't weekend kunnen we naar Koutienso weer wat bagage gaan afleveren.

Intussen leer ik steeds beter westvlaams spreken en vooral verstaan. Het lijkt wel een soort esperanto soms. Soms even onvverstaanbaar als bambara maar voor beide talen geldt dat oefening kunst baart.

De Freddy neemt 1000den foto's. Hij kijkt naar afrika door een lens. Verder is de aanpassing zeer goed verlopen, gezondheid nog steeds in orde. Moraal is prima.

Veel groetjes aan jullie allen, en van ons beiden: bisou

Gi & Freddy

roland

Ben blij te vernemen dat alles "naar Afikaanse normen" goed gaat. Freddy zo te horen zullen we niet toe komen met een dag om de foto´s te bekijken. Ik kijk er al naar uit. Hier nog steeds winterweer sneeuw en koud en vooral de vraag wordt het een witte of een groene kerst.afwachten zoals op één regering.

rudi

hey Leoni, zo vertelt Freddy over jou als hij het over jou heeft. 8995 km en waarschijnlijk ik weet niet hoeveel politiecontroles met de wagen. Respect man. Ik kan me al voorstellen dat Freddy zijn fototoestel wel altijd in de aanslag heeft. Foto's gaan veel vertellen aan de thuisblijvers maar jullie verhalen zowel hier als later thuis zullen wel veel toehoorders krijgen. Ik heb net al je reisverhalen nog eens gelezen begonnen met je profiel. Tijdslijn staat op 45% of wil je dit liever nog niet weten. Hier veel ellende op de wegen en specialisten deden er 3u over om 20 km te rijden en maar sakkeren (hé Freddy) op alles en iedereen. Geniet van jullie vrijheid daar.

fred

dag gi groetjes van de logistieke ploeg hier heel koud pretige feesten. je hebt al veeeel meegemaakt ik volg u op u blog groetjes fred

pipo

Well done Gi , nu ben je een echte 'overlander'.
Geniet maar van de warmte ginder want hier word het steeds erger met de winter,het lijkt afrika wel maar dan met 40 graden verschil.
Treinen zitten overvol en komen niet vijf maar vijftig minuten te laat, als ze al niet gewoon worden afgeschaft.
De bisschoppen weten nog steeds van niks en het zout is op.
Indien je bij je terugkomst een regering had verwacht,
kan je best je visum nu al verlengen ( :
Take care.

Willy

Ik ben blij dat je heelhuids ginder bent geraakt. Ik ben fier op je kameraad !!

Gi Leoni<gileoni@live.be>;

Dag Gi, Marina en Lin,
Hopelijk iedereen nu min of meer in Bamako !
Lange, lange reizen maken jullie.
Geniet ervan en doe iedereen de groetjes,
Marc en Linda

Gert

Goe gedaan, Gi.

'Pipo' hierboven heeft een mooie samenvatting geschreven van wat er allemaal in België te beleven valt.

Verder begeeft er hier en daar een dak van een kerk onder het gewicht van de sneeuw, ploeteren Kevin Pauwels, Sven Nijs en Niels Albert door sneeuw en modder voor de prijzenpot, en heeft Vlaanderen wederom massaal voor het goede doel centen bij mekaar gesprokkeld: 5.070.000,00 euro! Twee miljoen meer als vorig jaar voor Music for Live voor de weeskinderen t.g.v. aids in Afrika.

Maar bon, genoeg van dit alles. In Mali is er meer te beleven dan hier te zitten lezen, niet? Geniet van het onderweg zijn, je mijmeringen en de warme momenten op het zwarte continent.

We missen je en keep on tripping
Gert

jan

goe gedaan gi , beste wensen voor 2011 !

colette

woeahahaa, fantastisch de bagage, skoine skoine skoine, euh en wat zat er in je bagageruimte?????
gi-chou en marina-lief, ik wens jullie een spetterend nieuwjaar vanuit lippo karawatci jakarta
hier een beetje vroeger dan in belgie, dus hier en paar uren ouder, ik voel het zunne

en we goan nog ni na rhus, bilange ni bilange ni, en we goan nog ni na rhus, oes moeder is nis thus,