Exit ATLAS

Salam Aleikum,

Lébes?

Intussen net in Agadir aangekomen. James vliegt van hieruit morgen terug, ik rij dan door naar Sidi Ifni, een weekendje recup aan zee. Vervolgens naar Guelmim (la porte du Sahara), op bezoek bij de familie Boularouah. Woensdag hoop ik aan de Sahara te beginnen.

De Hoge Atlas was schitterend! Overweldigend natuurschoon, lieve mensen, serieuze sportieve prestatie ook. 5 dagen lang over alle passen en cols rondom de Toubkal (4185m)getrokken. Overdag warm en het zonneke op ons bolleke (intussen al redelijk donkerbruin), ' s avonds berekoud.

Rijden in Marokko begint me goed af te gaan. De beste weg van A naar B is de rechte lijn! Je hebt altijd voorrang op voorwaarde dat je sneller bent dan de andere.

Nog wat 'faits divers': - het is een zeeeer slecht en dom idee om in Marrakech aan de Place Jemaa El Fna 'fruits de mer' te eten. Ik had het moeten weten en ik zal het nooit meer vergeten. Voedselvergiftigingske om U tegen te zeggen. 36 uur enkel water. Gedurende die tijd heeft mijn afweermechanisme, dat er voor zorgt de microben en bacterieën uit mijn lichaam te verwijderen, zeer efficiënt en krachtig gewerkt (details verkrijgbaar op eenvoudige vraag: gileoni@live.be). Opeens wa kilos minder om mee te nemen naar de Atlas...

- Het opgelaaide geweld in Layoune (westelijke sahara) waarover hier vorige week berichten doorsijpelden blijkt vooral een storm in een glas water blijkbaar? Naar verluidt is alles nu rustig.

Volgende berichtje vanuit of aan de poort van de Sahara! Dikke Boussa allemaal

Reacties

Reacties

Lin

Layoune is inderdaad rustig. Geniet van de zee en de familie ! boussa, tsbah'allah gher (kus en slaapwel)

colette

ons skoin skoin planeetje
nou dit is wel het strafste verhaal, V.S. alias vliegend sch...
hopelijk zijn het de kilo's van het buikje dat je niet hoeft mee te sleuren en niet deze van de biceps
bon nu komt ook het straf stuk in je reis,
"de sahara"ken ik enkel uit stripverhalen en films,
veel succes et prudence

Dwars

Wat een leuke tocht ! Kleine gezondheidstip voor de wereldreiziger, neem leem/klei wanneer vreemde bacterien in je spijsverteringssysteem terechtkomen, dat bindt en evacueert wat je ziek maakt :-)
(En azijn tegen giftige beten allerlei)
En nu, hop hop, avontuur !!!!!
xxxxx

Hey Gi,

Wat een verschil met weertje hier... Ging hier vanavond aan het sneeuwen... brrr, hate it !!
Ben eerder zomertype : zonneke op mijn bolleke zou welkom zijn !!
Benieuwd naar nog meer avontuur... Succes et soyez prudent !!

Claire

Dag Gi,
we reageren niet veel maar Ben en ik volgen je op de voet dankzij je toffe verhalen en foto's. Bedankt voor al die moeite en succes met je avontuurlijke route door de woestijn.
Knuffel

chris k

Lieve Gi,

Vandaag dan de sahara! Wat een verschil met ons belgisch weertje, constant vriezen (overdag -6°) en ijskoude wind, verlang naar zonnetje op mijn bolletje...
Geniet van je tocht door de woestijn. be carefully, hope to see you back in good condition.

Dikke knuffel,
X

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!