Boussa!

Merci voor de reactiekes allemaal,

aangekomen in Mohammedia, bij Casablanca. Eerst wat gaan 'acclimatiseren' in Larache, deprimerend stadje in een deprimerend pensionneke... Maar ik onthou vooral de man die voor 20 dirham 2 nachten naast auto met maetriaal heeft geslapen (= 2 euro!), kheb em 50 dh gegeven. Goedkoper en veiliger dan een parking, als je die al vindt. Op die manier moet ik niet telkens alles uitladen... Ah ja, de eigenaar van het pensionneke vroeg me waarom die taalkwestie nog steeds niet is opgelost in Belgique. C' est pourtant simple, il faut choisirune langue officièle, l' autre peut rester mais qu'une langue officièle! Et c'est le Roi qui doit choisir la quelle! Voila se. Il y'a pas de problèmes, il n'y a que des solutions!!

Douane was peace of cake. Op voorwaarde dat je bereid bent je te laten afblaffen en toch blijft glimlachen en beleefd. Ik begin daar goed in te worden. Krijg er wel wa maagpijn van.

Nu aangekomen in Mohammedia, nabij Casablanca. Schitterend campingske. L'Ocean Blue. Met zicht op de oceaan dus, weinig volk maar er is ier zojuist een dikke duitser toegekomen met een 4x4 met ijzeren baren rondom en langs beide zijden een Touareg op de deur geschilderd.Kzal hem moren aanspreken... Volgens mij pakt em enkel autoroute in Maroc...?

Morgen paar fotokes (jaja, ook in Maroc op de campings wifi. Tot in de tent).

Boussa!!! (= hetzelfde als besos maar in 't Arabisch)

Reacties

Reacties

Lin

vraag of hij veel in de brousse rijdt ! :-)

Willy

Ik ben blij dat daar alles goed gaat . Wil je voor mij eens kijken waar ik daar met de camper kan overwinteren ?

Luc

Slaap wel Bro, en blijf van de Kif

colette

salam gi
ontroerend ontroerend, doet me aan indië denken, au maroc zijn ze trouwens helemaal weg van bollywoodfilms, allée de oudere generatie hé, humhum
allée gi, welke taal zal albert kiezen, da goat weer veel te lange duren hé, daar heeft de pensionfilosoof natuurlijk niet bij stilgestaan
soit, momenteel niet veel te beleven hier in het land van de lux-lux-clan,
grijs maar zacht weer, gestresseerde smoelen, en prachtige herfstkleuren, comme d'hab quoi
bõssa ook in urdu en hindi
m'enfin tu ne kif pas toi,
hahaha du kif dans l'rif, c'est mieux que du snif dans le pif
bõssa
(t'is t'er over hé)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!