Marcellekes en sandalen

Marcelleke en sandalen

Vanaf gisteren tot een stuk in februari moet da mogelijk zijn...? Toen ik in Valencia, bij Herman, zo rond een uur of 11 vertrok stonden er 21 graadjes op de teller. Bij Almeria aan de Spaanse zuidkust werden dat er 26.

Het lukt in het zuiden veel beter om door te rijden en dus ben ik flink opgeschoten. Zojuist aangekomen in Algeiciras. Ticket gekocht voor de boot morgenochtend, zo rond een uur of 11 zou ik al in Marokko moeten zijn. Insjallah! Na wat twijfel of ik nu die naar Cueta (Spaanse enclave in noord Marokko-daar zouden de douaniers 'plus facile' zijn...), dan wel die naar Tanger zou nemen heb ik voor Tanger gekozen. De meeste Marokkanen kiezen die overtocht. En ik graag Marokkaan!

Van Spanje onthou ik de weersverandering vanaf Barcelona, het aangename weerzien en fijn contact met Herman en Inma in Valencia, de luidruchtige bars en de vele (jonge) meisjes die zich langs de secundaire wegen te koop aanbieden (enfin, te huur). Wellicht ook een gevolg van de crisis?

Afrika is is nu dichtbij. Vanaf Marokko wordt het anders. Anders rijden, anders eten, anders onderhandelen en anders ruzie maken.

Ik heb er zin in.

Hasta Lluego! Tot in Marokko, Insjallah!,

besos

Reacties

Reacties

Nancy

Waauw, we worden verwend, dat is bijna om de 2 dagen een verhaal. Tof om je zo te kunnen volgen...
Doe dat verder nog goed, en denk eens aan ons hé, jij daar genietend van het mooie aangename weer.
Hasta la proxima (hoe zeg je dit binnekort in het "Afrikaans"?)

Freddy

Gi,
al goed gevorderd zie ik.
Ik volg je met argus ogen
dus nu op naar Marrakech of is er nog een stop voorzien.
U weet indien u GSM wijzigd laat het me weten
Rij maar verder en geniet

colette

salem aleikoum

Lieve

Je maakt me stikjaloers met je reisverhalen. 'k Zou misschien ook eens tijdskrediet moeten nemen ...
Ik wens je nog veel plezier en ben benieuwd naar je verdere avonturen.
Prachtige schilderijen van Herman, trouwens.

Lin

ik ook graag Marokkaan !

Walter

Gitjes,
heel goe bezig.
Vergeet geen zonnecrème op uw koppeke te smeren
Gisteren naar keigoed concert van Ewout Pierreux geweest.
See You

Arlette

De pintjes zijn nu ingeruild voor muntthee, ook lekker, wel anders
Geniet ervan, inch allah

Chris

Hey Gi,
Ik hoop voor jou dat de overgang in Tanger vlotjes verloopt... Mijn zus en haar vriend zijn daar enkele jaren geleden niet doorgeraakt omat hun camion 'militair colours' had! (groene unimog met fucia en oranje vlekken) dan maar in Spanje nog wat meer kleurtjes aangebacht en na veel onderhandelen (en zeker GEEN centjes betalen) toch doorgeraakt... Maar das een goeie voorbereidig op grensovergangen naar Afrika! Vooral niet (smeergeld) betalen. Als ge laat zien dat je tijd genoeg hebt, dan geven ze wel sneller toe! Veel plezier nog xxx Chris

Katrien

Gi, Gij graag Marokkaan? Oude of jonge Marokkaan? ;-).

Leuk om te lezen dat alles goed gaat! Geniet van je trip!

X

Hey Gi,

Vraagje : Is Herman woonachtig in Valencia ?
Wou dat ik dergelijk reisavontuur kon beleven.... Stukje van de wereld zien is altijd aangenaam om kennis te maken met andere culturen. Fijn dus !! Goede reis nog !!

walter

Gitjes,

het is hier stevig aan het vriezen. Gisteren heeft Leonard met Malinwasjaal gesupporterd voor KV Mechelen, 1-1 tegen Zulte. De K staat waarschijnlijk niet voor Koninklijke. ik vraag mij trouwens af hoe het Schneiderlogo in deze reacties verzeild geraakt is. Het ga je goed. Kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!